„Енерго-Про“ със 7 оферти за свободния пазар на електроенергия
07:44, 03 апр 16
25
311
Шрифт:
Стандартизираният товаров профил представлява поредица от коефициенти, която показва почасовото разпределение на потреблението на активната електрическа енергия за тип обект за даден период от време. След задълбочен анализ от дружеството са разработили 7 профила - 2 за битови клиенти, 4 за стопански потребители и 1 за улично осветление. Те са съобразени със спецификата на потребление на отделните групи клиенти в различните типове населени места и са публикувани в интернет страницата на „Енерго-Про Мрежи“.
Клиентите на „Енерго-Про“, които са избрали доставчик на пазара по свободно договорени цени, трябва да подадат заявление за смяна на доставчик на електрическа енергия със стандартизиран товаров профил. За тяхно улеснение и удобство дружеството е разработило специална онлайн платформа на интернет адрес online.energo-pro.bg. Чрез нея клиентите могат да подадат подписаните с квалифициран електронен подпис заявления за излизане на свободния пазар, без да посещават Център за обслужване на клиенти.
Клиентите на дружеството, които не разполагат с квалифициран електронен подпис, могат да подадат заявления за смяна на доставчик на електрическа енергия със стандартизиран товаров профил в центровете за обслужване на клиенти във Варна, Добрич, Шумен, Търговище, Велико Търново, Горна Оряховица, Свищов, Габрово, Русе, Разград и Силистра.
Прилагането на стандартизираните товарови профили от 1 април не оказва влияние върху формирането на сметките за електрическа енергия. Фактурите на клиентите ще отразяват тяхното реално потребление и ще се формират в зависимост от индивидуалните условия и цени в техните договори за доставка на електрическа енергия със съответния търговец. На свободния пазар може да се договаря единствено цената на електрическата енергия, а цените за мрежови услуги и за задължения към обществото се определят от Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР).
Добави коментар