Ректорът на СУ: Ще променим правилата за медийни изяви. Сбъркахме, бяхме уморени

09:38, 04 апр 16 25 243 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Бяхме изморени, имахме 30 точки и затова приехме текстовете за медийните изяви на преподавателите и студентите. Това каза ректорът на СУ "Св. Климент Охридски" проф. Анастас Герджиков по bTV за приетите от университета правила за преподаватели и студенти при контактите им с медии. Той призна, че академическия съвет е сбъркал и не е трябвало да приема декларацията. Очаква се тя да бъде променена, за да се изчистят неточностите.

Герджиков потвърди позицията си, че в случаите, в които преподавател говори пред медиите, той трябва да се разграничава, когато говори в лично качество. Ние винаги ще бъдем защитник на свободата на словото, категоричен беше ректорът на Софийския университет.

Преди седмица студенти и преподаватели реагираха остро на приетото от Академически съвет на СУ решение всички представители на университета да увеодмяват отдел "Връзки с обществеността" ако ще говорят пред медиите и да искат разрешение за медийни изяви.

Ако декана на Стопанския факултет дойде и каже, че банковата система е нестабилна, това ще се отрази лошо, обясни Герджиков. Той повтори няколко пъти, че текстът на декларацията за контактите с медиите не е добър и това се е разбрало още на съвета, но според него не граничи с цензура.

"В него има няколко неща, които са глупави и според мен неизпълними. Едно от тях е да не се изписват титлите на преподавателите при медиийни участия, когато говорят в лично качество", коментира Герджиков.

Представители на Студентски съвет на СУ заявиха пък, че ограниченията няма как да бъдат изпълнени практически. Официалната позиция на съвета е, че текстовете са неприемливи и ще бъде направена работна група за тяхното изменение. Според тях е абсурдно това да се приеме такова решение без да има обсъждания от съвета.

 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама