Учене чрез правене въведоха в търговищко училище

09:53, 17 апр 16 25 796 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Десетокласници от ІІ СОУ „Професор Никола Маринов” в Търговище учат чрез правене в часовете по биология. Младежите от профил „Природоматематически” усвояват трудната материя за устройството на неклетъчните и клетъчните форми на живот по нетрадиционен начин. "Активното учене осигурява висок процент на усвояване на знания, а „ученето чрез правене” стои на върха на пирамидата на познавателния процес" категоричен е техния преподавател Елина Богословова, която им постави задачата да изработят и презентират макети въз основа на наученото в часовете.

Преди месец бяха формирани шест екипа по двама ученици, които работиха по темите: „Вирус и бактериофаг”, „Прокариотна клетка”, „Митохондрий”, „Хлоропласт”, „Растителна клетка”, „Животинска клетка”. Предварително бяха зададени и критериите за оценяване на проектите, които включваха прецизност на изработката, научна достоверност, оригиналност на презентирането, екипност на работата.

Проектите бяха представени заинтригуващо с презентации и снимки, включващи и процесът на изработването им. "Така всички бяхме убедени в сериозното отношение, в желанието за работа, в креативността, във влагането на време и средства при направата на макетите. Видяхме как се прави цитоплазма от желатин, митохондрии от пластмасовата част на шоколадови яйца, апарат на Голджи от спагети, грани от зелени капачки, ядро от топка, рибозоми от леща, как бактериофага „прикляка” и инжектира своята ДНК в клетката гостоприемник", споделиха учениците, които след това станаха и жури.

Макар, че преобладаваха отличните оценки, след обработката на резултатите, проектите бяха класирани. Първото място беше отредено на проекта „Животинска клетка” на Атина Филева и Весела Недялкова.

"Изработването и презентирането на макети на неклетъчни, клетъчни форми на живот и техните органели в края на раздела „Клетката – основна структурнофункционална единица на организмите” цели затвърдяване и надграждане на учебния материал, както и демонстриране на детайлни познания за устройството на вирусите и клетките. Една учебна цел, която в голяма степен беше постигната чрез подхода „Учене чрез правене”. Не закъсняха и много добрите резултати от последвалия тест", похвалиха се от училището.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама