Платеното паркиране пред блоковете разбуни духовете в Общинския съвет в Пловдив

12:08, 14 апр 16 25 690 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Пловдивчани ще могат да паркират в междублоковите пространства на "запазени" места срещу заплащане, решиха на днешната си сесия общинските съветници. Точката предизвика бурни дебати в залата, като срещу промените в наредбата възразиха основно от групите на "Съюз за Пловдив" и Патриотичния фронт.

Както Пловдив Topnovini.bg писа, след премахването на металните гаражни клетки ще бъдат обособени зони за паркиране, където ще може да се спира, без да се плаща, а тези, които искат да имат постоянно място, ще дължат по 15 лева месечно на Общината. За да успеят да спечелят обаче тази "привилегия", те ще трябва да наддават на търг. Крайната сума, която хората са дали за спечелването на паркомясто, ще бъде заплащана еднократно, обясни кметът Иван Тотев.

Паркингите около блоковете ще се направят по схеми на районните администрации. Ще се използват и няколко механизма, по които гражданите ще могат да си защитават платените паркоместа.

"Това е един изключително важен въпрос. Към момента притесненията на хората са, че няма ясно разписана процедура, върху която дори няма как да говорим за законосъобразност", заяви председателят на групата на "Съюз за Пловдив" Дани Каназирева. Според нея зоните за паркиране, които ще се обособят, трябва да са много прецизно разписани. Освен това не е много ясно каква точно ще е процедурата на търговете, смята Каназирева.

"Общината може да въведе ред в паркирането и без да кара хората да плащат за това. Така за пореден път се прави увеличаване на косвените данъци за пловдивчани, както бе направено и с въвеждането на "Синя зона" в събота например", категоричен бе Слави Георгиев.

"Ще направим обозначаване със знаци за репатриране, ще има и възможност за денонощни дежурства на "паяците", както и унифициран образец на тъй наречените скоби, преградни елементи, с които хората да си "заключват" платените места", обясни Тотев. "Два паяка, които да обикалят по централните булеварди, не решават проблема. Няма град, където за паркиране пред дома да трябва да си плащаш", контрира Георгиев. Стефан Послийски от ПФ дори предложи да гласуването на точката да се отложи и предложението да се прецизира, но предложението му не бе прието.

"Голяма част от сегашните метални гаражи се ползват за складове", отбеляза Пепа Деведжиева от групата "Здравко Димитров – да решаваме заедно". Тя припомни, че и в момента на много места съществува напрежение между съседи заради местата за паркиране.

"Много семейства вече имат по две коли, а някои и по три-четири. Затова изграждането на нови паркинги е много важно. Схемите задължително обаче трябва да се одобряват от Общинския съвет", каза Спас Гърневски. Според него всяко удобство трябва да се заплаща.

"Ако администрацията отстъпи от позицията си, това би се превърнало в престъпление с оглед на факта, че Пловдив ще е Европейска столица на културата през 2019 г. Таксата от 15 лева е заплащане за едно предимство. Ако някой гражданин не желае да ползва това предимство, той просто няма да го плати. Нормално е когато получаваш някакво предимство, да плащаш за това", заяви Георги Колев от БЗНС "Александър Стамболийски".

В крайна сметка с 29 гласа "за", 11 "против" и 5 "въздържал се" предложението бе прието.

 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама