Учени откриха останки от най-старите микроорганизми на Земята

12:47, 02 мар 17 / Любопитно 25 361 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

Учени откриха миниатюрни останки от най-старите микроорганизми, живели някога на Земята, предаде БГНЕС.

Те са се запазили в кварцови образувания, открити в Пояса Новоагитук в Квебек, Канада и датират на повече от 3,77 млрд. години.

Откритието, което представлява малки нишки и тръбички, образувани от бактерии, се смята за най-старият фосил, откриван някога. Той може да помогне за разбирането на това как се е формирал животът на планетата и как биха могли да изглеждат живите организми на други планети, пише научният сайт „Сайънс дейли“..

„Нашето откритие подкрепя идеята, че животът се е появил от горещи пролуки на морското дъно, след като се е формирала планетата Земя“, заяви един от авторите на откритието Матю Дод от Лондонския университетски колеж. „Това бързо появяване на живот на Земята пасва с други доказателства от наскоро открити седиментни насипи на 3700 млн. години, които са били формирани от микроорганизми“, допълни той.

Според актуалните хипотези за поява на живота на планетата хората са еволюирали от органични съединения на дъното на океаните преди между 3,8 и 4,1 млрд. години. Това, което прави новооткритата вкаменелост толкова специална, е нейната възраст, която датира от времето на зараждането на живота.

Най-старите останки от живот досега бяха открити в Западна Австралия и датират отпреди 3,46 млрд. години. Въпреки това в научните кръгове съществуваше дебат за това дали те изобщо представляват останки от живи организми.

Откритият фосил в Канада не е сложно образувание, но все пак намеква за живот. Мястото, където се намира той представлява една от най-старите седиментни скали на планетата, формирани от богата на желязо хидротермална система от дълбоководни дупки – хабитат на най-старите форми на живот.

Учените са установили, че нишките и тръбичките са следствие от гниене, което означава, че са продукт на живи организми.

Според друг учен от екипа на Лондонския университетски колеж Доминик Папиньо находката може да помогне и за откриването на форми на живот на Марс. „Тези открития показват, че животът се е развил на Земята във време, когато и тя, и Марс са имали течна вода на повърхността си, отваряйки интересни въпроси за извънземен живот“, заяви той. „По тази причина ние очакваме да намерим доказателства за предишен живот на Марс преди 4000 млн. години, или ако не – то Земята може да е била специално изключение“, допълни Папиньо.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.